A kezdetek óta használom a világhálót, és számomra a hip hop és az internet két elválaszthatatlan fogalom. Mindkettő nagy szerepet játszott az életemben, nemcsak mint előadó, hanem mint magánszemély vagy aktivista is. Nagyon sokat köszönhetek az internetnek a kilencvenes évek óta egészen a mai napig. A világhálót 1996. áprilisában kezdtem használni, azért tudom ennyire pontosan, mert áprilisban van a születésnapom és a testvérem ekkor mondta, hogy Szolnokon van egy EXTERNET nevű cég, ahol internetezni lehet pénzért, félórát, egy órát, emailt lehet létrehozni, stb. Korábban már hallottam a World Wide Web-ről, de ez az online médium igazán 1996-ban kezdett el beszivárogni a magyarországi városokba. Szolnok ilyen téren elől járt a vidéki települések közül. Mivel régóta benne voltam a számítógépes világban, ezért érthető, hogy elmentem kipróbálni, és hihetetlenül nagy hatással volt rám. Kezdetben hetente mentem, majd mikor a cég egy megfelelő Internet kávézóba költözött, akkor naponta ott voltam 1-2 órát. Már 1996-ban volt egy saját weblapom, ami anti-rasszizmussal foglalkozott. Kezdetben fogalmam sem volt hogyan épül fel egy weblap, de megnéztem a kódját és kifiguráztam a működését, és megcsináltam. Akkoriban a weblapok nagyon egyszerű felépítésűek voltak, tehát akinek volt egy kis számítógépes előélete, mint nekem, az könnyen kitalálta mit hogyan merre. Abban az időben kevés magyar oldal volt, ezért elsősorban angol nyelvű helyeken gyűjtöttem információkat, emaileztem, letöltöttem, kutattam. Többnyire Real Audio (RA) fájlokat lehetett streamelni, hallgatni vagy éppen letölteni, de már MP3 is létezett, csak lassú volt a letöltésük. Az online videók általában 320×240 pixelesek voltak, de abban az időben ez volt a normális.
1997-re teljesen belemerültem az internetbe és hihetetlenül izgalmasnak találtam. Sajnos akkor még nem volt lehetőség arra, hogy otthon netezzünk, ezért a többség munkahelyen, iskolában, könyvtárban és internet kávézókban „szörfözött”. Ekkor jelentek meg az első magyarországi hip hop témájú weblapok, amik főleg ingyenes tárhelyeken és iskolai szervereken voltak elérhetők. 1997-ben például már volt weblapja az A.R.T. csapatnak (ArtosCSaba) és néhány más előadónak, 1998-ban pedig elindult Ákos iskolai hip hop weblapja, ami később 2000-től a HIPHOP.HU lett. 1997-ben rákattantam az MP3-ra, igaz akkor még technikai limitje volt ennek az egész internetes feltöltésnek-letöltésnek, de már látszódott, hogy ez valami igazán új és forradalmi dolog lesz később. 1997-ben az ötletem az volt, hogy elindítok egy INTERAP nevű weblapot, ami arról szólt volna, mint később a RAPNET.HU, vagyis egyfajta online börzét akartam, ahol előadók zenéit lehet meghallgatni, letölteni, beszerezni CD-n vagy kazettán (akkoriban inkább kazin), fel lehet venni egymással a kapcsolatot emailben, telefonon, vagy fellépőket lehet keresni, stb. Ez a projekt a Dzsenesz által létrehozott RAPTÉR nevű újság 1997-es számában is hírdetve volt egy postafiókkal, ahova vártam a kazettákat az előadóktól. Noha kaptam néhány zenét, képet, de 1997-98 körül még nem sokan láttak fantáziát ebben a projektben és kevesen használták napi szinten az internetet. Ez az ötlet megelőzte korát, ezért egy ideig pihentetni kellett, egészen 2000-ig, amikor robbanásszerűen megnőtt az internet felhasználók száma és otthon is egyre többen csatlakoztak a világhálóra. A projekt új nevet kapott, RAPNET lett, és kezdetben egy ingyenes tárhelyen működött, majd ebből fejlődött ki a hivatalos RAPNET.HU weblap, ami a HIPHOP.HU mellett a második leglátogatottabb hip hop weblap volt Magyarországon 2001 és 2007 között. Ez a két weblap kiemelten fontos szerepet játszott a hazai Hip Hop fejlődésében, mert általuk rengeteg új előadót lehetett megismerni és sokan itt kezdték a karrierjüket.
A 90-es években a hazai Hip Hop rajongók csak bulikban és különféle összejöveteleken tudtak igazán találkozni, kazettákat és információkat cserélni, vagy egymást megismerni, vagyis a személyes jelenlét dominált. Ott kellett lenned, ha látni, ismerni és hallani akartad a hazai Hip Hop résztvevőit. Az internet ezt a szűk környezetet nyitotta ki 2000-től, ami jelentős lökést adott az underground közeg számára. Az online találkahelyek kezdetben a chat szobák voltak, majd ezeket felváltották a fórumok, amik ugyanúgy mint a mai közösségi médiumok pl. Facebook, tele voltak trollokkal. Ez nem egy új dolog. Ettől eltekintve a HIPHOP.HU saját fóruma akkoriban a legfontosabb kommunikációs és információs platformja volt mindenki számára.
Ahogy GYÖREMIX is mondta egyik interjújában: „A magyarországi Hip Hop-ot az Internet mentette meg”, mert a 90-es évek végével lezárult egy offline korszak, és utána a technológia, a weblapok, a fórumok és az online platformok segítségével hihetetlenül megerősödött a rapzene és felgyorsult az információáramlás. Fellépések, bulik, fesztiválok, versenyek sorozata kezdődött, és ez a robbanás igenis elsősorban az internetnek köszönhető. Az emberek a fórumokon és weblapokon szerveződtek, flyerek készültek, az eseményekről képes és szöveges beszámolók voltak, interjúk születtek, emailezés és zenék cseréje ment ezerrel, tehát ez az egész beindult, korábban elképzelhetetlen módon. Megjelent a Youtube, ami újabb lehetőséget adott az előadóknak, fel tudták tölteni a videóklipeket egy nemzetközi platformra, ami a mai világban már egyfajta médiummá vált, lassan kiszorítva a hétköznapi televíziózást.
A lájkokat és követőket gyűjtő előadóknak tudniuk kell, hogy a közösségi platformok, mint például a Facebook, nem tartanak örökké, igazából csak cégek, amik felületet szolgáltatnak, de folyamatosan a szakadék szélén táncolnak, annak ellenére, hogy több milliárd dolláros tevékenységet folytatnak. Nagyon vékony vonal választja el őket a megszünéstől vagy attól, hogy a szolgáltatásukat fizetőssé tegyék. Mindennek van egy fejlődése, és ha eljön egy töréspont, mikor a népszerűség drasztikusan lecsökken, akkor nehéz megállítani a zuhanást. A Facebooknak és minden más közösségi oldanak három lehetséges útja van: vagy átalakul/megújul, vagy fizetőssé válik, vagy megszünik. Ez azért veszélyes, mert sokan az egész zenei életüket, tevékenységüket a Facebookra vagy Youtubera építik, és teljes mértékben ezektől függnek. Az előadók és az influenszerek online létezése fontos, de törékeny. Tegyük fel, ezek a platformok eltünnek, mivel nem tart semmi örökké, akkor minden lájk, minden követő, minden információ megy a szemétbe. Sokan nem értik, hogy ezek a dolgok egy gombnyomással eltünhetnek, mert a közösségi médiumokra feltöltött adatokkal már a cégek rendelkeznek, és azokat bármikor törölhetik, nincs semmilyen jogi kötelezettségük a felhasználók irányába. Magyarul, minden profil oldal, minden felépített közösség az övék. Ezért fontos, hogy minden előadó, aki komolyan gondolja és megteheti, hozzon létre saját weblapot, mert úgymond az az egyetlen online felület, ami valóban a tied. A hazai Hip Hop szereplőinek 15-20 évvel ezelőtt rengeteg saját weblapja volt, ami sajnos ma már nem mondható el, és szerintem ez hiba. A közösségi oldalakból egyre több van, és ennek egyik problémája, hogy úgymond rákényszerítik az embereket, hogy mindegyiket menedzseljék, mert elvárják, hogy mindenhol jelen legyél, különben „senki vagy”. Ezért van szükség egy biztos pontra, ami nem más, mint a saját weblap.